Paine neagra

miercuri, 2 septembrie 2009



Avem nevoie de:

300 ml apa
550-600 g faina neagra
2 lingurite drojdie uscata
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
2 linguri ulei

Drojdia se amesteca cu zaharul si se dizolva cu putina apa calduta.Lasam 10 minute la dospit.
In vasul masinii de paine punem faina amestecata cu sare,peste care adaugam maiaua.Punem restul de apa si uleiul si lasam masina sa-si faca treaba. :)

Am ales programul de baza al masinii de paine,cel de 3 ore.

A iesit i paine tare frumoasa si tare gustoasa. ;)

Share This Post

3 comentarii:

  1. miha,e super piinica!si eu fac cu un sortiment de faina neagra,dar cu drojdie proaspata si mai pun si seminte de in...dar ma limitez la 1/2 de felie pe zi ,stii tu de ce...

    RăspundețiȘtergere
  2. Alison,ce diferenta este intre drojdia uscata si cea proaspata?Cum folosesti drojdia proaspata la masina de paine?

    RăspundețiȘtergere
  3. uite,eu folosesc ambele.dupa cum e reteta,de exemplu,pe pachetul de faina neagra e reteta cu 700 gr faina si 25 gr drojdie proaspata.eu drojdia o pastrez in congelator,o iau,o dizolv in ceva ml apa caduta cu zaharul si sarea si o pun in masina,prima.atit!
    iar dr. uscata,imi place cea de la plus,nemteasca,ruf,parca,iese faina piinea cu ea.dar predomina utilizarea celei proaspete,budafok.

    RăspundețiȘtergere